Followers

Saturday, July 25, 2009

Bercakap Dengan Jin

TAMAR JALIS
SELANGKAH KE ALAM MISTERI
BERCAKAP DENGAN JIN

majalah variasari sekarang dah di terbitkan semula.. terkini edisi ogos 09.. cerita Tamar Jalis ni pun ada.., tapi ulang balik je.


Hehe.. bukan saya yang cakap dengan jin lah.. itu tajuk buku je.. dalam variasari dulu ada la.
masa zaman sekolah rajin beli buku ni.. seronok cerita ni.. memang adventure betul..
sampai sekarang masih ada simpan koleksi buku ni.. kekadang ulang baca..

tapi baca untuk hiburan sahaja.. sebab banyak sangat benda syirik kat dalam tu.. klu tak ada pengetahuan boleh terjebak sama.. kita tak risau di pihak lawan datuk tamar jalis tu.. tapi risau di pihak tamar jalis tu sendiri.. ada juga 2, 3 perkara yang tak betul menurut islam.. jadi kalau nak baca.. setakat hiburan je bley la.. jgn pulak ada 2 , 3 ayat dalam cerita tu nanti.. engkorang pergi amal pulak.. walau dia tu zikir aje pun.. kang haru biru sendiri gak susah.. nak blaja cari guru.. tak tau mana nak cari.. ada dah cerita dlm blog ni mana nak cari .. semak balik..
saya pun ada simpan cerita ni dlm bentuk word.. hehehe
siri yang paling best bagi saya adalah 'mia gadis harimau' -jilid 13 siri 171-mia digambarkan bagai perempuan melayu sejati.. wow.. best rugi tak baca..hehehe

pi la cari kat kedai.. klu ada lagi laa.. dah lama tak kluar, pasal apa tak tau.. penulis dia plak yg duduk perak .. low profile.. sapa pun tak tau penulis ni sebenarnya..ada orang kata., TAMAR JALIS ni sebenarnya ABD. JALIL MIRAN, yg merupakan salah seorang penulis di Majalah Variapop dulu.
kabar nya ada usaha nak buat filem berdasarkan cerita Tamar Jalis ni.. bila kluar tak tau.. tajuk 'GENTAYANGAN' maksud "tak jejak bumi dan tak tergantung di langit" pengarah-Zulkiflie M. Osman..pelakon- Rusdi Ramli, Yasmin Hani, Abu Bakar Omar, Hasnul Rahmat, Nasir Bilal Khan, Lana Nordin dan ramai lagi. -36 babak.-kos RM2.5 juta- pengambaran selama 40 hari di Melaka- jangka bln 6 atau 7, 2008 start pengambaran .. sampai sekarang senyap jee.. bungkus apa..
antara siri buku dan tajuknya kat bawah nii..

BERCAKAP DENGAN JIN (JILID 1) - Cetakan Kelima (1997)

01. Bercakap dengan Jin
02. Bertemu Dengan Penunggu Babi Hutan

03. Tidur Di Rumah Bunian
04. Kereta Datuk Tersadai Ditepi Jalan
05. Berjaga Dihujung Jambatan
06. Melihat Jembalang Air
07. Terkencing Dalam Seluar
08. Manusia Berkepala Anjing
09. Panjat Bilik Anak Dara

10. Mencari Harta Karun
11. Menunggang Harimau Ditengah Malam
12. Toyol Jadi-jadian
13. Penunggu Hutan Hulu Kinta
14. Bersuamikan Hantu Raya

15. Dikejar Mayat
16. Kain Dalam Perut Gadis
17. Bertarung Dengan Bomoh Orang Asli
18. Diganggu Lembaga Hitam
19. Diresap Semangat Monyet
20. Memburu Raja Pukau

21. Berguru Dengan Syaitan
22. Penunggu Rumah Tok Kaya Sendi Diraja
23. Roh Bayi Mencari Ibu
24. Puaka Tiang Seri


BERCAKAP DENGAN JIN (JILID 2) - Cetakan Kelima (1997)
25. Sumpah Nasi Tangas

26. Isterinya Jadi Kelip-Kelip
27. Manusia Tanpa Kepala
28. Kubur Berasap

29. Dikacau Penunggu Kolam
30. Ilmu Raja Kelawar
31. Rumah Misteri

32. Bomoh Hujan Kena Uji
33. Muntahkan Ulat Dan Paku Karat
34. Berjanji Dengan Syaitan

35. Mengusung Iblis Tengah Malam
36. Pukau Ular Tedung
37. Terkena Badi Belibis

38. Suara Azan Dalam Kolam
39. Dendam Orang Sabar
40. Pemuda Menjerit Malam
41. Berkasih Dengan Langsuir
42. Sepasang Tangan Berbulu

43. Buaya Jadi-Jadian
44. Skandal Pawang Buaya
45. Badan Pawang Berasap
46. Berjalan Atas Angin

47. Syaitan Datang Menguji
48. Bertemu Ibu Santau

BERCAKAP DENGAN JIN (JILID 3) - Cetakan Kelima (1997)
49. Rahsia Sebuah Kolam
50. Manusia Harimau
51. Rahsia Seorang Sahabat
52. Sebilah Keris Aneh
53. Ghaib Dalam Bas
54. Penunggu Rotan Semambu
55. Mamat Bukit Yang Gagah
56. Bomoh Terjun
57. Sumpah Selendang Merah
58. Ilmu Papan Sekeping

59. Kelawar Pontianak
60. Lumpuh Di Kaki

BERCAKAP DENGAN JIN (JILID 4) - Cetakan Pertama (1987)

61.Tulang Jari Di Daun Keladi
62.Puja Kubur
63.Nisan Berdarah
64.Orang Berjubah Hitam

65.Darah Dalam Mulut Gadis
66.Pendekar Terbang

67.Pelihara Ulat Tokak
68.Puja Lidah Anak Dara
69.Ilmu Kaum Kubu
70. Bantal Peluk Berjalan Malam
71.Diburu Manusia Iblis
72.Ditelan Pasir

BERCAKAP DENGAN JIN (JILID 6) - Cetakan Keempat (1997)
85. Katak ganjil
86.Lidah Keluar
87.Tongkat Bertukar Kepala Ular
88.Mayat Berdiri
89.Cawan Bergerak Sendiri
90.Ilmu Pukau Kucing

91.Cahaya Di Lantai
92.Bomoh Tua Bawa Bencana
93.Masih Dalam Ujian
94.Penjaga Ayam Hutan
95.Dikunjung Gadis Waktu Malam

96.Harimau Disangka Kucing

BERCAKAP DENGAN JIN (JILID 7) - Cetakan Pertama (1990)
97. Udin Tarzan Yang Tewas
98. Tubuh Terapung Di Udara
99. Kaki Berbulu
100. Orang Tua Misteri

101. Muncul Dan Hilang Sekelip Mata
102. Rahsia Sebuah Rumah Tinggal
103. Jamung Tengah Malam
104. Dikuasai Suara Aneh
105. Mandi Di Ambang Pintu
106. Harimau Sembunyi Kuku
107. Makhluk Aneh Di Dusun Durian

BERCAKAP DENGAN JIN (JILID 8) - Cetakan Keempat (1998)
108. Nisan Bergerak

109. Ilmu Suhaimi Keraba
110. Kura-Kura Mata Hijau
111. Kelawar Hisap Darah
112. Kepala Ke Langit
113. Kitab Kejahatan

114. Hitam Separuh Badan
115. Pulang Dari Kubur
116. Budak Ganjil Tanpa Pakaian
117. Ilmu Telapak Pasir Merah
118. Kena Serbuk Tulang

119. Bayang Hitam Datang Lagi

BERCAKAP DENGAN JIN (JILID 9) - Cetakan Pertama (1992)

120. Diganggu Monyet Besar
121. Tetamu Cacat
122. Mengaku Keturunan Hang Jebat
123. Tubuh Terbenam Dalam Pasir
124. Badi Ekor Buaya
125. Berbalut Kain Kuning
126. Tubuh di Awanga-Awangan
127. Direjam Dengan Buluh Kuning
128. Rahsia Daun Seribu Kapit
129. Api Keluar Dari Kubur
130. Si Tua Misteri Dari Solok
131. Menggeletek Macam Cicak

BERCAKAP DENGAN JIN (JILID 13) - Cetakan Pertama (1997)
168. Rahsia Gadis Kerinci
169. Mendengar Suara Ganjil
170. Di Bilik Misteri

171. Mia, Gadis Harimau
172. Lembaga Di Pintu
173. Samion Bongkar Rahsia
174. Gadis Muncul Waktu Subuh
175. Calon Suami Gadis Harimau
176. Memanggil Makhluk Halus
177. Jumpa Di Kubur Lama
178. Diburu Penunggu Rumah Lama
179. Kain Hitam Pembalut Tubuh

BERCAKAP DENGAN JIN (JILID 14) - Cetakan Pertama (1998)
180. Dirasuk Kucing Jantan
181. Rahsia Di Hujung Kampung
182. Jadi Hamba Iblis
183. Matanya Mula Merah
184. Pengawal Bertelinga Kuda
185. Merebut Geliga Naga
186. Ular Hitam Jelmaan Jin
187. Saka Nenek Moyang
188. Bahana Duri Ikan Pari
189. Tulang Pari Keluar Di Leher
190. Ayah Perkosa Anak Kandung
191. Kubur Dipanah Petir
192. Makhluk Aneh Usung Mayang
193. Daging Pipinya Relai

BERCAKAP DENGAN JIN (JILID 15) - Cetakan Pertama (1999)
194. Terapung Di Atas Kubur
195. Terkapar Di Pangkal Pokok
196. Dikejar Ulat Bangkai
197. Rahsia 4 Peti Hitam
198. Terkapar Di Halaman Rumah

199. Makhluk Halus Dalam Darah
200. Berakhirnya Sebuah Kutukan
201. Tak Dapat Kawal Perasaan
202. Perempuan Berekor Harimau
203. Harimau Menangis
204. Tinggallah Duka Tinggallah Sayang
205. Dara Berat Jodoh
206. Didatangi Kelawar Mata Merah
207. Manusia Kabus

BERCAKAP DENGAN JIN (JILID 16) - Cetakan Pertama (2000)

208. Dara Dimakan Sumpah
209. Dendam Dari Bilik Rahsia
210. Mangsa Susuk Ibu

211. Susuk, Gadai Anak
212. Anak Sulung Nikah Seludang
213. Tak Rela Mati Katak
214. Dendam Dukun Banten
215. Lembaga Hitam Tanpa Kaki

216. Raja Susuk Mati Di Masjid
217. Mayat Berbau Wangi
218. Menjunjung Songkok Hitam

219. Rahsia Pondok Raja Susuk
220. Suara Azan Dalam Rimba Raya
221. Diusik Harimau Raja Susuk



sesapa nak baca dan donlod klik kat bawah

jilid 1
jilid 2
jilid 3
jilid 4
jilid 5
jilid 6
jilid 7
jilid 8

nak sama sama memeriahkan dan memberi sumbangan, daftar kat sini..
kuminity sbdj
ada banyak yg lebih menarik disini

terima kasih kepada komunity SBDJkerana men digitalkan buku ini..
sumbangan anda dialu alukan..


4 comments:

  1. lobai..kalu rajin, tolong la taip citer tu,,paste kat sini..bukan sennag nak jumpe buku sbdj skrg ni

    ReplyDelete
  2. tak pun, jual la kat ahli grup komuniti sbdj..ramai yang nak tolong taipkan..

    ReplyDelete
  3. jilid 9 dan keatas takde ker? apapun tima kasih banyak bro lobai...

    ReplyDelete
  4. http://www.sbdj-tj.blogspot.com..

    ReplyDelete