Followers

Sunday, June 21, 2009

P.K.M. Penggganas kerana membunuh Sir Henry Gurney?

Pagi tadi berita tv3 menceritakan tentang Parti Komunis yang membunuh Sir Henry Gurney Pesuruhjaya Tinggi British (High commissioner British) di Malaya di Bukit Fraser.. Berita tersebut Menggambarkan PKM adalah Pengganas Kerana pembunuhan itu..

petikan Utusan Malaysia

''Buku sejarah yang tertulis sejarah komunis pula hanya mencatatkan PKM diharamkan pada 1948, membunuh Pesuruhjaya Tinggi British ke Tanah Melayu, Sir Henry Gurney. berita penuh disini


Ini pula petikan dari Detik Daily

Malam ini, Buletin Utama, TV3 menyiarkan kisah pembunuhan Henry Gurney di Bukit Fraser yang akhirnya membawa kepada darurat; satu tempoh di mana British mula membalas dendam ke atas komunis.

Tetapi, sebelum kita terlanjur marahkan komunis ini, siasatlah terlebih dahulu siapakah Henry Gurney. Beliau adalah seorang pengganas dan penjajah.

Henry berjasa dalam urusan penjajahan British ke atas Palestin setelah berjaya menyerahkan Palestin kepada Yahudi Zionis.

Setelah berjaya dalam misinya di Palestin, maka Henry dihantar ke Malaya. Di sini beliau dibunuh di Bukit Fraser. [Seterusnya]

Buletin Utama, TV3 20 Jun melaporkan bahawa kemuncak pembunuhan Sir Henry Gurney adalah kemuncak kepada kekejaman pengganas komunis.


Jika membunuh pesuruh jaya tinggi british sebagai pengganas .. bagaimana dengan yang ini pula

PERISTIWA perjuangan orang Melayu menentang penjajahan British di Pasir Salak sehingga menyebabkan kematian Residen British, JWW Birch oleh Si Puntum dan Datuk Maharajalela.
Si Putum iaitu seorang pengikut Datuk Maharajalela daripada kalangan Orang Asli, dengan pantas menetak kepala lelaki asing itu menggunakan pedang. berita penuh disini

Siapa pengganas sebenarnya ni.. LU PIKIR LA SENDIRI BEB.. sapa pengkhianat dan sapa pejuang kemerdekaan. loya tekak tengok berita tv3 ni..

No comments:

Post a Comment